Kategóriák
Hírlevél
TOP termékek
Termékajánló
Szavazás
Fórum
Nincsenek témák!
Termék részletek


DIGITÁLIS AKKUMULÁTOR TESZTER (DHC-BT282)

DIGITÁLIS AKKUMULÁTOR TESZTER (DHC-BT282)
A DHC BT 282 akkumulátor teszter alkalmas 12V-os akkumulátorok, indító- és töltőrendszer tesztelésére
  • Használati utasítás

    1.Mielőtt elvégzi az akkumulátor tesztet kapcsolja le a gyújtást, minden elektromos fogyasztót és töltést. Zárja be a jármű összes ajtaját és a csomagtartót. 2.
    2.Győződjön meg róla, hogy az akkumulátor termináljai tiszták. Tisztítsa meg kefével, ha szükséges. A fekete csipeszt kapcsolja az akkumulátor negatív sarujához, a piros csipeszt pedig az akkumulátor pozitív
    sarujához.
    3.A következőket látja majd a kijelzőn: BAT xx.xx , amely az akku feszültségét mutatja V-ban. Nyomja meg az (▲/▼ )-t a BAT – akku tesztelés funkcióhoz, majd az ENTER-t ↵Megjegyzés: ha HI / LO / ---- jeleket lát a kijelzőn, annak jelentése: „túl magas”/”túl alacsony”/”feszültség lüktet”
    4. Nyomja meg a (▲/▼ )gombot az akkumulátor típusának kiválasztásához: SLI Folyadékos akkumulátor AGMS AGM Spirálcellás akkumulátor GEL VRLA/GEL akkumulátor AGMF AGM síklemezes akkumulátor SSA START-STOP akkumulátor, AGM SSEFB START-STOP akkumulátor, folyadékos Nyomja meg az ENTER-t.
    5. Nyomja meg a (▲/▼ ) gombot az EN, DIN, SAE, IEC szabvány kiválasztásához:Nyomja meg az ENTER-t.
    6. Nyomja meg a (▲/▼ ) gombot az indítóáram beállításához .
    SAE : 40~1200 CCA,
    DIN : 20~670 CCA,
    IEC : 25~790 CCA,
    EN : 35~1125 CCA,
    CA(MCA) (0oC): 70~1440 CA(MCA)
    Nyomja meg az ENTER-t, hogy megkezdje a tesztet.
    7. Ha BAT xx.xx V kiírás jelenik meg, akkor töltse fel az akkumulátort és tesztelje újra. Ismételt kiírás esetén az akkumulátort ki kell cserélni.
    8. Ha BAT.CHARGED felirat jelenik meg, akkor a (▲/▼ ) gombokkal válasszon igen/nem, és nyomja meg az Entert.
    9. Várjon pár másodpercig, amíg a teszt befejeződik, amit az aktuális mért feszültség és CCA értékkel jelez ki a készülék.
    A (▲/▼ ) gombokkal választhat a megjeleníthető adatokból:
    SOC töltöttségi állapot %
    SOH „egészségi” állapot %
    MΩ belső ellenállás
    Minősítések:
    OK az akkumulátor megfelelő
    OK RECHARGE az akkumulátor jó, de fel kell tölteni
    BAD az akkumulátor hibás
    RECHARGE&RETEST az akkumulátort meg kell tölteni és újra tesztelni
    ERROR hiba a mérés közben: vagy a csipeszek rosszul csatlakoznak vagy nagyobb az akkumulátor a tesztelhetőnél
    10. A mérés végén vegye le a csipeszeket
    A teszt után az előzőleg beállított értékek öröklődnek.

    System teszt

    1, A következőket látja majd a kijelzőn: CRANKING xx.xx V , amely az akku feszültségét mutatja V-ban.
    Nyomja meg az (▲/▼ )-t a CRANKING – indítási teszt funkcióhoz, majd az ENTER-t ↵
    Megjegyzés:
    ha HI / LO / üres kép/ RIPPLE jeleket lát a kijelzőn, annak jelentése:
    HI - Akku feszültsége magasabb, mint 15,99V.
    Ellenőrizze, hogy 12V-os akkut mér-e?
    LO – vagy üres képernyő
    - Akku feszültsége alacsonyabb, mint 4,5V. Teszt előtt töltse fel az akkumulátort. Ismételt esetben az akkumulátor hibás, cserélje ki.
    RIPPLE – a képernyő vibrál – az akku feszültsége instabil. Ellenőrizze a csatlakozásokat.
    2.Kapcsoljon ki minden fogyasztót a járműben (világítás, légkondicionáló, rádió, stb.), mielőtt a motort beindítaná.
    3.Nyomja meg az ENTER gombot. A kijelzőn jel látható.
    4.Indítsa be a motort. Ellenőrizze a kijelzőt:
    OK: az indítórendszer jó.
    LO: az indítórendszer hibás. Ilyenkor ellenőrizze a csatlakozásokat, a vezetékeket és az indítómotort.
    ---V: Ha a min. feszültség < 7,2V akkor az indító rendszer hibás.
    Ilyenkor ellenőrizze a csatlakozásokat, a vezetékeket és javíttassa meg az indítómotort.

    Töltőrendszer teszt

    1.Indítási rendszer teszt után nyomja meg az ENTER-t a töltési rendszer teszthez. A kijelzőn a ALT.felirat és a pillanatnyi feszültség xx.xxV látható. Nyomja meg az ENTER-t.
    2.Járassa a motort 1200-1500 fordulaton, közben olvassa le kijelzőt.
    OK: a töltőrendszer jó.
    HI: a töltőfeszültség túl magas, ellenőrizze a feszültségszabályzót.
    LO: a töltőfeszültség túl alacsony, ellenőrizze a csatlakozásokat, a vezetékeket és a generátort.
    3.Ezután terhelje meg a generátort: kapcsolja a világítást, a ventillátort, esetleg a hátsó ablakfűtést, közben olvassa le a kijelzőt.
    OK: a töltőrendszer jó.
    HI: a töltőfeszültség túl magas, ellenőrizze a feszültségszabályzót és a csatlakozásokat.
    LO : a töltőfeszültség túl alacsony, ellenőrizze a csatlakozásokat, a vezetékeket és a generátort.
    4.Kapcsolja le a fogyasztókat és állítsa le a motort.
    Elemezze a mért értékeket.

    Hullámosság teszt

    1.A töltési teszt után nyomja meg az ENTER-t a hullámosság teszthez. A kijelzőn a RIPPLE felirat és a pillanatnyi feszültség xx.xxV látható. Nyomja meg az ENTER-t majd olvassa le a kijelzőt.
    2.
    OK : a generátor állórész és a diódák jól működnek
    HI : a generátor egy vagy több diódája, vagy az állórész tekercselés hibás. Ellenőrizze a generátor csatlakozásait, összefogó csavarjait. Amennyiben azok rendben vannak, cserélje ki/javítsa meg a generátort.
  • Cikkszám
    T556649
Webáruház készítés